Akut information

Acute information: (På svenska nederst!)

2024-03-13: Partly much water now on the trail. For instance westside of Kyrksjön at Odensvi, etapp 6, reported difficult even with rubberboots. Additionally is the small span-bridges there in bad conditon and will be fixed when there is less water.

——————–
(Previous year:

2022-05-13: High risk of fire – forbidden to make fire in the woods!  Follow the authorities information, for instance here! )

På denna sida lägger vi ut eventuella akuta meddelanden om hinder o.s.v på leden som vi fått kännedom om och innan de hinner bli åtgärdade. / We depend on that you report if you find  problems with the trail!
Om du ser något sådant så hör av dig  i första hand till/primary to: sträckansvarig aktuell sträcka. Om denne inte klarar åtgärda så hör denne av sig till Michael. Annars någon i styrelsen. (Se under toppfliken ”Kontakt”! / Otherwise see under ”Kontakt” on the top this page!)
Bilder som illustrerar vad det gäller och platskoordinater eller kartbild (t.ex. med www.eniro.se med läget markerat) underlättar avsevärt.!/Photos and exact position (digital map or via gps) is essential!

Akutinformation:

2024-03-13: Bitvis mycket vatten stående på leden. T.ex. västsidan av Kyrksjön vid Odensvi, etapp 6, rapporterat svårt ta sig fram t.o.m. med stövlar. Dessutom är spängerna där dåliga och kommer åtgärdas när vattnet sjunkit undan.

——————–
(Föregående
år:
2022-05-13: Hög brandrisk – eldningsförbud: Mer info HÄR! Håll koll på myndigheters information, till exempel HÄR!
Och HÄR!
)