GOTT NYTT ÅR !

Nu finns ett som vanligt digert vårprogram färdigt här!
När det är tryckt kommer det även med posten till alla medlemmar. C:a vecka 3. Men ta för vana kolla här för eventuella ändringar/tillägg!
Om du ej är medlem ännu så passa på nu i början av året för att visa att du stödjer naturvårdsarbetet och få full tillgång till de förmåner som medlemskapet ger! Se startsidan!

Först ut kommer en föreläsning om nattfjärilar med Jan Henriksson på naturum Västervik, Kulbacken, tisdag 31 januari kl. 18:30.
Samarrangemang med naturum. Alla intresserade är välkomna!
Mer info i programmet ovan!

Skogsbiologen Sebastian Kirppu, Malung, berättar om värdefull skog under en exkursion vid en skogskonferens i Tuna ordnad av Naturskyddsföreningen i Kalmar län. Sebastian har även varit och föreläst för oss. Hans engagemang för skogen och det motstånd han mött kan du läsa mera om på föreningens Facebooksida. Olika inlägg en bit ner i flödet. Foto: Michael Söderström

Andra tips utanför vårt program:

OBS: Söndag, 1:a advent, 27/11 kl. 10-16: Med kort varsel blir det en Skogs-kurs/-exkursion som Jan Henriksson håller i med Oskarshamns skogsgrupp söder om Oskarshamn. Anmälan till Jan, 070-660 32 43. (Hör gärna av er även om ni inte kan på söndag, då det kan bli en uppföljning senare!)

Intresserad av lite vardagsskådning av fågel på fågelmatningen eller kringstrykande fåglar? Kom då upp till Kulbacken och oss på naturum så spanar vi vid matningen (inne eller ute) och från utsiktsberget eller Unos torn! Kikare finns att låna!
Naturum är under våren 2016 nyinvigt med helt nyrenoverad lokal med nya utställningar. Föreståndaren skickar med en hälsning att alla naturintresserade (och ännu eventuellt ointresserade!) ska känna sig hjärtligt välkomna in på ett besök! Se naturums hemsida!

Natursnokarna har nu etablerat sig i Gamleby! En kurs för nyfikna barn och föräldrar startar där under våren 2016. Se mer info här!
Oskars hela telefonnummer har fallit bort på affischen. Det är 070-858 94 02.
Naturskyddsföreningens natursnokarna är ett mycket bra initiativ av Oskar och Cecilia att starta upp! Det finns kanske fler som är intresserade att även på andra platser i kommunen starta Natursnokar? Se då under länken här ovan och hör gärna med Oskar och Cecilia hur de gjorde!

Tryck och portokostnaderna tenderar sluka hela medlemsavgiften så vi kommer gradvis övergå mer och mer till hemsidan och kanske bara ett enklare programutskick. Vi måste ju ha pengar till själva verksamheten också och har ambitionen att utveckla hemsidan som huvudsakligt forum för information. Glöm inte att kolla här på hemsidan för sena programändringar eller programtillägg och tips!