Etappbeskrivningar m.m.

Om du som vandrar ser problem och hinder på leden ber vi att du anmäler position och helst bifogar bild till sträckansvarig (lista nederst). Om du ej får tag på sträckansvarig se ledsamordnare (toppfliken ”Kontakt”).

Meddelande till alla sträckansvariga (2017-11-20): Ledstolpar och spångplank är påfyllt i förrådet. En del finns även hos ledsamordnarna i Västervik. Färgen har vi tagit in för vintern. Ta kontakt med Michael (enl. toppfliken ”Kontakt”) om era kontaktuppgifter inte stämmer i nu uppdaterade sträckansvariglista nederst.

Vi behöver då och då nya medarbetare till de vakanser som uppkommer. Passa på att få en trevlig sysselsättning genom att komma ut i naturen och samtidigt göra en insats för alla vandrare. Hör av dig till de Tjustledsansvariga (Se under toppfliken ”Kontakt”) så berättar vi vad det innebär!
Vi har sedan hösten 2014 glädjande fått de då vakanta sträckorna tillsatta. Tack alla trägna ledmedarbetare!
Under 2017 uppkom 2 vakanta sträckor, men båda fick under hösten nya ansvariga. Så alla 35 skötselsträckor är i nuläget tillsatta. Anmäler du intresse ansvara för en sträcka nu enl. ovan så hamnar du på en reserv-/väntelista.

Etapp 1 :  Mörtfors-Getgölen

Etapp 2 : Getgölen-Svarteström (och Ankarsrumsslingan)

Etapp 3 : Svarteström-Valstad kvarn

Etapp 4 : Valstad Kvarn- Törnsfall (och anslutning Västervik)