Nedan ser ni programmet för hösten 2022 fram t.o.m årsmötet 2023.
Alla, även icke medlemmar, är mycket välkomna på alla våra aktiviteter!

Program höst 2022 – årsmöte 2023

31/1 Smålands märkligaste platser, Kalmar län

Fyra platser i Kalmar län som alla har en unik och spännande historia och några kan t.o.m betraktas som världsunika. Ett bildspel på sammanlagt 53 minuter med bilder, film, speakerröst, effektljud och musik presenterat av fotografen Leif Sylvan. Några ledord till platserna: ”ett märkligt fortskaffningsmedel”, ”högre än Eiffeltornet”, ”simmade för sitt liv över Öresund”, ”huvudpersonen har tyvärr sedan länge passerat ”bäst-före”-datum”. Tid för frågor, funderingar och diskussion.
Samarrangemang med naturum.
Fika till självkostnadspris: 30 kr
Tid: tisdag 31/1 2023 kl.18.30 Plats: naturum Västervik, Kulbacken
Kontaktperson: Arne Nordin tel.070-3786838

14/3 Årsmöte Naturskyddsföreningen i Tjust och filmvisning

Efter årsmötesförhandlingar blir det filmvisning. Det är Patrik Waernbaums film,”Solitärbifilmen”, som vi får se. Våra honungsbin är de släkt med solitärbin? Ett solitärbi kanske bara lever några veckor, födosöker inom 300 meter och hur har de mat hela vintern? Det och mycket annat får vi svar på i Patriks film om solitärbin. Han pratar i föredraget även om den positiva förändring i människors förståelse av biologisk mångfald som skett de senaste årtiondena och insikten att allt levande behövs för att jorden ska överleva.
Samarrangemang med naturum.
Föreningen bjuder på fika.
Tid: tisdag 14/3 kl.18:30 Plats: naturum Västervik, Kulbacken