NU finns det ett färdigt HÖSTPROGRAM! Klicka HÄR!
Nästa aktivitet:

KFV – vad gör man om man hittar ett skadat djur?

Urban Rundström från Viltrehabiliteringen i Oskarshamn berättar om detta tisdag 5 december kl. 19 på naturum Västervik, Kulbacken.

Mer info i programbladet här!

Skogsbiologen Sebastian Kirppu, Malung, berättar om värdefull skog under en exkursion vid en skogskonferens i Tuna ordnad av Naturskyddsföreningen i Kalmar län. Sebastian har även varit och föreläst för oss. Hans engagemang för skogen och det motstånd han mött kan du läsa mera om på föreningens Facebooksida. Olika inlägg en bit ner i flödet. Foto: Michael Söderström.

Andra tips utanför programmet:

Med kort varsel blev det i december 2016 en skogs-kurs/-exkursion som Jan Henriksson höll i med Oskarshamns skogsgrupp. Hör gärna av er om ni har skogsintresse, det blir kanske mer skogsaktiviteter framöver! Kontakta Jan, 070-660 32 43 eller Michael, 073-091 86 86.

Intresserad av lite vardagsskådning av fågel? Kom då upp till naturum Västervik så spanar vi i omgivningen vad som rör sig! Från berget vid Unos torn, fågeltornet eller kort fågelpromenad varje vardag kl 9:30 till 10:00.  Kikare finns att låna!
Naturum är våren 2016 nyinvigt med helt nyrenoverad lokal med nya utställningar. Föreståndaren skickar med en hälsning att alla naturintresserade (och ännu eventuellt ointresserade!) ska känna sig hjärtligt välkomna in på ett besök! Se naturums hemsida!

Natursnokarna har nu etablerat sig i Gamleby! En kurs för nyfikna barn och föräldrar startade där under våren 2016 och det kan bli fortsättning vid intresse, kanske under hösten 2017. Se mer info här!
Oskars hela telefonnummer har fallit bort på affischen. Det är 070-858 94 02.
Naturskyddsföreningens natursnokarna är ett mycket bra initiativ Oskar och Cecilia startat upp! Det finns kanske fler som är intresserade att även på andra platser i kommunen starta Natursnokar? Se då under länken här ovan och hör gärna med Oskar och Cecilia hur de gjorde!

Tryck och portokostnaderna tenderar sluka hela medlemsavgiften så vi kommer gradvis övergå mer och mer till hemsidan och kanske bara ett enklare programutskick. Vi måste ju ha pengar till själva verksamheten också och har ambitionen att utveckla hemsidan som huvudsakligt forum för information. Glöm inte att kolla här på hemsidan för sena programändringar eller programtillägg och tips!