Program

Programbladet för hösten och vintern är nu utskickat till alla medlemmar och kan även ses HÄR!
Kommande aktivitet:
Tisdag 12 februari: Föreläsning – Naturguidningens hemligheter
Mattias Åkesson, utbildad naturupplevelseguide, berättar om hur guidning av en grupp går till, eller bör gå till… För dig som eventuellt vill bli guide eller bara få lite information om det.
Tid: Tisdag 12 februari kl. 18:30
Plats: Naturum Västervik, Kulbacken
Kontakt: Mattias Åkesson, 070-609 40 66

Skogsbiologen Sebastian Kirppu, Malung, berättar om värdefull skog under en exkursion vid en skogskonferens i Tuna ordnad av Naturskyddsföreningen i Kalmar län. Sebastian har även varit och föreläst för oss. Hans engagemang för skogen och det motstånd han mött kan du läsa mera om på föreningens Facebooksida. Olika inlägg en bit ner i flödet. (Foto: Michael Söderström)

Andra tips utanför programmet:

Lördag 6 oktober 2017 var det invigning av nya natur- och kulturområdet kring våtmarken vid Västerviks infart. Det finns informationskylt och strövstigar vid Hermanstorp och informationsskylt och stig till fågeltorn vid Kejsarlund.
Mer info här!

Är du skogsintresserad och vill vara med i en skogsgrupp?
Kretsens ordförande Joakim Johansson har gjort ett upprop på föreningens Facebooksida. Är du intresserad så kontakta:
joakimjohansson6@gmail.com

Tjust fågelklubb har ett antal intressanta programpunkter närmaste tiden. Se deras hemsida och program här för mer info!

Intresserad av lite vardagsskådning av fågel eller annan naturguidning? Kom då upp till naturum Västervik! Vi spanar i omgivningen vad som rör sig! Från berget vid Unos torn, fågeltornet eller kort fågelpromenad varje vardag kl 9:30 till 10:00. För försäkran om personal på plats, ring 073-091 86 86. Kikare finns att låna!
Naturum är våren 2016 nyinvigt med helt nyrenoverad lokal med ny fast utställning. Föreståndaren hälsar att alla naturintresserade (och ännu eventuellt ointresserade!) ska känna sig hjärtligt välkomna in på ett besök! Se naturums hemsida!

Natursnokarna har nu etablerat sig i Gamleby! En kurs för nyfikna barn och föräldrar startade där under våren 2016 och det kan bli fortsättning vid intresse. Se mer info här!
Oskars hela telefonnummer har fallit bort på affischen. Det är 070-858 94 02.
Naturskyddsföreningens natursnokarna är ett mycket bra initiativ Oskar och Cecilia startat upp! Det finns kanske fler som är intresserade att även på andra platser i kommunen starta Natursnokar? Se då under länken här ovan och hör gärna med Oskar och Cecilia hur de gjorde!

Tryck och portokostnaderna tenderar sluka hela medlemsavgiften så vi kommer gradvis övergå mer och mer till hemsidan och kanske bara ett enklare programutskick. Vi måste ju ha pengar till själva verksamheten också och har ambitionen att utveckla hemsidan som huvudsakligt forum för information. Glöm inte att kolla här på hemsidan för sena programändringar eller programtillägg och tips!